چه لوازمی برای آموزش خیاطی نیاز هست؟ مجله 20 بافت

سعی کنید پارچه فروشی های منصف که تنوع طرح و قیمت پارچه ای دارند را پیدا کنید و به خاطر بسپارید. مثلا در تهران پارچه فروشی های خیابان گاندی، تجریش، کوچه برلن و مولوی از جمله پارچه فروشی هایی با تنوع پارچه بالا هستند. در هر زمان که وقت کردید فیل های آموزشی را ببینید میتوانید سوالات خود را از مربی بپرسید و ایرادات و اشکالات خود را رفع کنید. در صورت کسب نمره قبولی در این دو آزمون شما موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه ای خواهید شد.

در زمان خرید چرخ‌خیاطی از بازار، باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید و چیزی را انتخاب کنید که بیش از همه برای شما مناسب است. این سوزن باید تیز باشد و سوراخ آن نیز به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا نخ به‌راحتی وارد آن شود. البته سوراخ سوزن نباید به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که در زمان دوخت به‌سختی از پارچه عبور کند. هرچه سوزن کوچک‌تر و ظریف‌تر باشد بهتر است، زیرا دوخت تمیزتری خواهید داشت.

ژوژمان طراحی لباس چیست؟

چه لوازمی برای آموزش خیاطی نیاز هست؟ مجله 20 بافت

به عنوان مثال ثبت نام در کلاس مانتو دوزی یا کلاس دوخت لباس عروس گزینه خوبی برای شروع یادگیری خیاطی نیست. در مقابل با شروع دوره های مقدماتی تمام فوت و فن های مورد نیاز در رابطه با کار را به بهترین شکل ممکن یاد گرفته می شوند. حالا که می‌دانید چطور سوزن چرخ‌خیاطی را نخ کنید و وسایل و لوازم موردنیازتان را خریده‌اید، می‌توانید آموزش خیاطی از صفر را شروع کنید. البته نباید انتظار داشته باشید از همان ابتدا کارهایتان بی‌عیب‌ونقص و عالی باشند.

سوزن کوچک و ظریف الیاف پارچه را سوراخ و از آنها عبور می‌کند و در آنها گیر نمی‌کند. خیاطی از آن دسته هنرهای دستی است که می‌توانید آن را با کمترین امکانات در خانه انجام دهید. کیت‌های خیاطی گوناگونی نیز در بازار هستند که ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم خیاطی را در خود دارند. البته، به تمام این وسایل نیاز نخواهید داشت، ولی داشتن آنها در خانه می‌تواند مفید باشد.

این وسیله امروزه در انواع گوناگون و مختلفی مانند چرخ های خیاطی خانگی، صنعتی، سردوز، میان دوز، و مسافرتی در بازار یافت می شوند که معمولا افراد، متناسب با نوع کارایی مورد انتظار، از آنها استفاده می کنند. در ادامه به صورت مختصر، شما را برای انتخاب چرخ مورد نظر، راهنمایی می کنیم. همچنین متد و نحوه آموزش خیاطی و میزان تلاش هنرجو از دیگر عوامل تاثیرگذار در مدت زمان یادگیری خیاطی به شمار می رود. یکی از انواع خیاطی که به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت و همواره مشتریان ثابت خود را دارد آموزش دوخت لباس کودک است. با اموزش یک دوره حرفه ­ای دوخت لباس کودک می­توان به راحتی وارد بازار کار شد و با فعالیت در کارگاه­ های کوچک و بزرگ لباس کودک به کار مشغول شد.

اصلی ترین روش های یادگیری خیاطی

برای شروع هر هنر شما باید اصول آن را به خوبی فرا بگیرید، خیاطی یکی از هنرهای کاربردی است و شما باید برای شروع این هنر زیبا گام هایتان را اصولی و درست بردارید تا پیشرفت برای شما رقم بخورد. بنابراین اگر به یادگیری خیاطی علاقه دارید این مقاله را تا پایان بخوانید. یک خیاط باید توانایی دوخت انواع لباس نوزادی، بچه‌گانه و نوجوان را برای دختران و پسران داشته باشد. هر خیاطی به دنبال آموزش دوخت پالتو‌های آستردار و همچنین انواع مانتو است زیرا دستمزد دوخت این مدل لباس‌های زنانه قابل توجه است. این مدل از چرخ های خیاطی هم برای تمیز دوختن لباس ها و تیشرت ها کاربرد دارد و از آن جهت دوخت وسط پارچه استفاده می شود.

  • جنس صابون ها مومی یا روغنی می باشد که صابون روغنی برای پارچه های ضخیم بیشتر کاربرد دارند.
  • درس های خیاطی آنلاین DIY ، الگوهای لباس آسان و دوره به مرحله مرحله گلدوزی.
  • در واقع هدف از فراگیری هنر خیاطی، فقط دوختن لباس برای استفاده شخصی نیست این حرفه معمولاً یک شغل پردرآمد برای شما خواهد بود.
  • یکی دیگر از مواردی که به هنگام اتوکشی باید به آن توجه شود جهت کشیدن اتو می باشد.
  • هنرجو با فراگرفتن نحوه کار با این نرم­ افزار می­تواند ایده ­ها و خلاقیت‌های ذهنی خود را بر روی نرم ­افزار پیاده­ سازی کرده و مدل موردنظر خود را به صورت عینی حتی با انتخاب نوع پارچه موردنظر مشاهده کند.

همچنین در پیج اینستاگرام و استوری‌هایی که خانم آرامه قدس می‌گذارند نکات ارزشمندی درباره برنامه آموزش خیاطی در آکادمی آرامه به دست شما خواهد آمد. توجه داشته باشید که این موارد، جزء روش های تکمیلی در آموزش خیاطی هستند و قطعأ نمی تواند جایگزین آموزش های ارائه شده توسط اساتید این رشته در آموزشگاه ها یا دانشگاه شود. البته این روش نیز دارای پیچیدگی های خاص خود بوده ولی در مقایسه با متد متریک، ساده تر و دارای محاسبات کمتری نیز هست. به همین علت، اغلب آموزشگاه ها، این روش را برای آموزش افراد مبتدی، به کار می برند. تمام کسانی که در قله های صنعت خیاطی ایستاده اند هم خسته می شوند.