ویدئو وال چیست

در حال حاضر برندهای مختلفی مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، ان ای سی، جی وی سی، شارپ و فیلیپس در زمینه تولید مانیتور صنعتی فعال هستند و محصولات با کیفیت با ابعاد مختلف تولید میکنند. تلویزیونهای شهری مزایای فراوانی نسبت به تلویزیونهای معمولی و تابلو ال ای دی دارند که در زیر به تشریح برخی از این مزایا میپردازیم. در دنیا و بازار کار تبلیغ بخش ویژه ای از کار تلقی می شود که به کمک آن می توان حرفه و زمینه کاری یا محصول خود را به دیگران شناساند. بهاینترتیب، به فروش محصولات مکمل و بهبود کلی فضای فروشگاه نیز کمک شایانی میکند.

از طرفی با توجه به استحکام بالای این پنلها در برابر ضربه، انتخاب این مدل نمایشگرها توجیه بیشتری دارد. در این مدل ویدئو وال لامپهای بسیار ال ای دی در کنار هم قرار میگیرند و تصاویر را نمایش میدهند. قیمت تابلوهای ال ای دی با قیمت بسیار پایین دارای قطعات دست دوم و بی کیفیت می باشد. با افزایش تطبیق پذیری، نمایشگرهای حاشیه بسیار باریک BenQ از استاندارد Open Pluggable Specification (OPS) پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد ماژول های اختیاری را در صفحه نمایش قرار دهید تا اتصال و عملکرد را بدون پخش کننده رسانه خارجی گسترش دهید. ماژول ها به بلوک های LED گفته می شود. بعد از این مرحله طرح ایجاد شده با کمک دستگاه لیزر (این دستگاه معمولا مورد استفاده سازندگان تابلو های تبلیغاتی و گروه های تبلیفاتی می باشد , در تعمیرات تابلو ال ای دی ثابت ( LED ) نیز مورد استفاده قرار میگیرد. با کار گذاشتن یک مقاومت مناسب برای ال ای دی ها می توان جریان ورودی به ال ای دی را کنترل کرد و ولتاژی مناسب به آن ها داد. توجه داشته باشید که در تعمیرات تابلو ال ای دی علت خرابی و یا سوختن مقاومت معمولا به این دلیل است که جریان یا ولتاژ بیشتری را دریافت می کنند.

چلنیوم تولیدی چین نسبت به نوع اصلی ان که در اسپانیا تولید می شد ضخامت کمتر و بی کیفیت تری داشت هم چنین ثبات و ماندگاری رنگ آن به اندازه نوع اصلی چلنیوم تولید شده نیست ولی با این وجود قیمت پایین آن و قابلیت انعطاف پذیری راحت تر این نمونه از چلنیوم که به راحتی برای کلمات و حروف کوچک قابل استفاده بود، باعث استفاده فراوان از ان در ساخت تابلو های چلنیومی می شود. نرمافزار علامتگذاری دیجیتال که بهعنوان نرمافزار مدیریت محتوا (CMS) نیز شناخته میشود، یک پلتفرم یا بستر اصلی است که امکان مدیریت محتواهای نمایشگر را برای کاربران ایجاد میکند. انتخاب اندازه و ابعاد صفحه نمایش در ویدئو وال به نوع کاربری، شرایط محیط تجاری و استفاده بیرونی یا درونی از نمایشگر، محتوا و تصاویر مورد نظر برای نمایش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد.

کالیبراسیون کامل فقط سه مرحله آسان را انجام میدهد: بینظمیهای رنگ را با یک متر اندازهگیری شناسایی کنید، سپس کلید کالیبراسیون را فشار دهید تا یک پروفایل رنگی یکنواخت برای توزیع در آرایهای از نمایشگرها ایجاد شود. اصلی ترین قطعاتی که در تلویزیونهای شهری مورد استفاده قرار میگیرد به نام ماژول شناخته میشود این ماژولها درون کابینتهایی که در کنار یکدیگر قرار میگیرند نصب شده تا صفحه نمایشگر LED به صورت افقی کار خود را انجام بدهد. اگر میخواهید که تصویر باکیفیتتری داشته باشید، بهتر است که پیکسلها نزدیک به یکدیگر قرار گیرند. علاوه بر این، میتوان آنها را به شکلهایی بهجز مستطیل یا مربع که بهصورت معمول دیده میشوند نصب کرد. 3) در نور مستقیم آفتاب به راحتی دیده شود . از همین رو در مقایسه با سایر دیگر المان ها همچون نخل ها علاوه بر قابلیت پخش نور و یا ارائه تصاویر رنگی، نمایشگر شهری قادر به پخش ویدیوهای مختلف نیز می تواند می باشد.

کارت های کنترل غیر همزمان: این نوع از کنترل، به هیچ کامپیوتری برای کنترل تابلو احتیاج ندارد. در کنترلر ویدئو وال عموما کارتهای خروجی از نوع VGA, ویدئو وال HDMI DVI هستند که دارای 4 خروجی در هر کارت است. بهعنوانمثال، مدیا پلیر (پخشکننده رسانه) میتواند از طریق کابل HDMI یا پورت VGA به صفحهنمایش متصل شود. مدیا پلیر (Media Player) دستگاهی است که به نمایشگر خود متصل میکنید. همچنین در صورتی که قصد اجاره انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال، نمایشگر کنسرتی و فروشگاهی داشته باشید، میتوانید از خدمات مناسب نما رنتر استفاده کنید. تمامی این مانیتورها در صورتی میتوانند تصاویر و محتواهای مورد نظر را نمایش دهند که توسط کنترلر نظارت شود.

ماژولهای سه رنگ دارای کیفیت محتوا و پخش تصاویر بالاتری هستند پیکسلها در ماژولهای سه رنگ از دو یا سه ال ای دی استفاده میکنند. نرم افزار کالیبراسیون رنگ BenQ با یکسان سازی کارآمد نمایه رنگ دقیق دیوار ویدیویی، در زمان با ارزش صرفه جویی می کند. صفحه نمایش های LCD در ابعاد 46 اینچ و 55 اینچی عرضه می شوند. برند جیپلاس ویدئو والهای خود را در اندازههای 49 و 55 اینچی عرضه میکند. جدیدترین محصول عرضه شده ایلیا می باشد که برای داخل سالن کاربرد دارد. بهعبارتدیگر، نرمافزار شما مرکز فرماندهی است که به شما اجازه میدهد محتوا را بارگذاری یا ایجاد کنید و آن را در ویدئو وال خود به نمایش بگذارید. کاسبهای فعال در یک پاساژ یا مرکز تجاری میتوانند بهصورت گروهی اقدام به خرید تلویزیون شهری نمایند و بهصورت مساوی از امکانات تبلیغاتی آن بهرهمند شوند.

در حالت کلی 4 نوع مانیتور صنعتی وجود دارد. در حالت کلی میتوان گفت که یک ویدئو وال بدون داشتن امکانات و تجهیزات جانبی دیگر شبیه به نمایشگری بزرگ است که از چند مانیتور کوچکتر در کنار هم تشکیل شده است و تصاویری یکسان به نمایش میگذارد. این نمایشگر از چند نمایشگر بزرگ صنعتی تشکیل میشود و طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. برای فاصله های کوتاه از دات پیچ کوچکتر استفاده کنید، اما وقتی مخاطبان از نمایشگر دور هستند از دات پیچ بزرگتر استفاده کنید. این نمایشگرهای جذاب و با کیفیت تمامی تصاویر ثابت و متحرک مورد نظر شما را ساعتها به نمایش میگذارند و توجه مخاطبان را به خود جلب میکنند. همچنین نرخ فریم اصلی تصاویر متحرک را ثابت نگه دارد و جزئیات تصاویری که شامل نوشته و طراحی گرافیکی است، حفظ کند.

در کنار این ویژگیها باید آلودگی حرارتی و صوتی بسیار زیاد این مدل نمایشگر را در نظر گرفت. در این مدل دستگاه از تعداد زیاد مکعب استفاده شده است که همراه با یک پروژکتور و نمایشگر عرضه می شود. اگر کم بودن فاصله خطوط بزل برای شما اهمیت دارد ویدئو والهای LCD نمیتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند؛ اما اگر فضای محدودی دارید یا کم بودن آلودگی صوتی و حرارتی برایتان مهم است، این نوع ویدیو وال انتخاب مناسبی خواهد بود، چرا که در ساخت ویدئو والهای LCD از تکنولوژی نوین و جدیدتری استفاده شده است و باعث شده تا نمایشگر فضای کمتری اشغال کند و همچنین از آلودگی حرارتی و صوتی مدل دیگر پیشگیری شود. کارتهای تک شیاری امکان راه اندازی تعداد زیادی نمایشگر را با مصرف توان کم ( که نکته مهمی در مصرف انرژی شرکتها و نیاز به فضای کمتر است ) فراهم می کنند. اين ابزار قدرتمند علاوه بر معرفي محصول و برند در كنار ديگر مبلمان شهري هويت وزيبايي شهرها را خصوصا در شب و زمان كاهش نور خورشيد فراهم ميكند. امروزه ما در حال زندگی در میان میلیاردها صفحه نمایشگر کوچک و بزرگ هستیم که رنگ و نور بیشتری را به دنیای ما پاشیدهاند.

قاب به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه فاصله یا درزی بین ماژول ها در ردیف ها و ستون ها نباشد. ماژول ها قطعات الکترونیکی هستند . تمام وسایل الکترونیکی نیاز به تعمییر و نگهداری دارند لذا در هنگام خرید ویدیو وال به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه و از برند های معتبر استفاده کنید، مانند: هایک ویژن ، چیانگلی ، کایلیانگ ، جی کا جی دی و میعاد و همچنین در مورد منبع تغذیه از برند معتبر مانند: 701 های تک و سی ال سی زد استفاده کنید. ترانس مناسب برای تعمیر تابلو ال ای دی ثابت کدام است؟ این در حالی است که اکنون استفاده از ویدئو والها برای مشاغل کوچک و متوسط، ارزانتر و مقرون بهصرفهتر است.

ویدئو والها برای نمایش اطلاعات از تعداد زیادی ورودی، به صورتی که به راحتی توسط همه افراد در فضای مورد نظر قابل رویت باشد، مورد استفاده قرار میگیرند. ویدئو والها به دلیل اندازه و وضوح زیاد موفقیت بالایی در جلب توجه و تمرکز افراد دارند که همین ویژگی، آنها را در بازاریابی، نمایش تبلیغات و برندسازی بسیار مؤثر میکند. تلویزیون بی کیفیت هر روز دچار خرابی و در نهایت خاموش می شود همان تلویزیون هایی که امروزه در سطح شهر زیاد می بینید و تعجب می کنید که چرا هیچوقت روشن نمی باشند و به کابوس خریداران خود تبدیل شده اند. امروزه کنترلر ویدئو وال با تنوع بسیار و توسط برندهای مختلف تولید میشود. امروزه شرکتهای سازنده این نوع از نمایشگرها با استفاده از تکنولوژیهای جدید این فاصله را به کمتر از یک میلیمتر رساندهاند. با استفاده از فناوری جدید و با طراحیهای جدید، این نمایشگرها فضای کمی اشغال میکنند و علاوه بر آن آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کمی دارند. چون مخاطب در فضای سربسته بیشتر به تلویزیون نزدیک است ؛ کیفیت و تراکم پیکسل در تلویزیون داخل سالن از اهمیت بالایی برخوردار است . استفاده از فضای محدود و کاهش آلودگیهای صوتی و حرارتی باعث شده که کاربران علاقه زیادی به این مدل ویدئو وال داشته باشند.

منبع تغذیه تابلو روان وظیفه دارد ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم تبدیل کند و به این شکل جریان الکتریکی مورد نیاز برد کنترلر را تأمین کند. یک Video Wall که توسط نرمافزار مدیریت محتوا کنترل میشود، برای نمایش همزمان چند محتوای مختلف از چند منبع متفاوت طراحیشده است. نرم افزار کاملا فارسی ویدئو وال امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید. همچنین امکان نمایش چند تصویر به طور همزمان و جابجایی آنها در محل وجود دارد. سری حاشیههای بسیار باریک BenQ به گونهای طراحی شده است که در میان باریکترین ویدئو وال های حاشیهبهقاب جهان با طیف گستردهای از گزینههای اتصال ساخته شده است. همچنین سیستمهای وال اسکرین در امور تبلیغاتی و اطلاعرسانی نیز بسیار هدفمند عمل کردهاند؛ به طوریکه از این سیستم در مجتمعهای تجاری، رستورانها، سالنهای کنفرانس، نمایشگاههای بینالمللی، سالنهای تئاتر و سینما، بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، بردهای خبررسانی، مراکز درمانی، بیمارستانها، موسسات مالی، بانکها، مکانهای گردشگری، آژانسهای مسافرتی، هتلها، فرهنگسراها، اماکن مذهبی، تالارهای پذیرایی و… ساختار کلی کنترلر ویدئو وال بر مبنای سخت افزارهای مبنتی بر FPGA قرار دارد و بدون نیاز داشتن به سیستم عامل طراحی شده است.

در تابلو روان هر LED بیانگر یک پیکسل در ماژول LED می باشد. ماژول درونی که در فضاهای بسته نصب می شود، ارزان ترین نوع ماژول است که برای استفاده در داخل سالن ها، فروشگاه ها و مکان های دیگر مناسب می باشد. مهم ترین ویژگی ساختمان های بلند، دید گسترده از فاصله های مختلف است. این صفحه بزرگ را میتوان بهصورت یک نمایشگر کاملاً ساده برای نمایش یک تصویر بزرگ استفاده کرد و همچنین میتوان بهمنظور نمایش چندین تصویر از چندین منبع (ازجمله ویدئوهای زنده دوربینهای مداربسته یک ساختمان) از آن بهره گرفت. بهاینترتیب، میتوان از نمایشگرها بهمنظور افزایش رضایت مشتریان بهره گرفت.