لپتاپهای گیمینگ، هیولاهای قدرتمندی هستند

خرید از یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر مزایایی از جمله سهولت خرید، امکان جستجو و مقایسه از طیف گسترده ای از محصولات ، امکان مقایسه قیمت ، شرایطی را فراهم می کند که با خواندن نظر سایر خریداران از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.به این نکته نیز باید توجه داشت که خرید اینترنتی لپ تاپ موجب حذف معظل مسافت شده و دسترسی آسان را برای عزیران در اقصی نقاط کشور بهترین لپتاپ های گیمینگ فراهم می کند. در لپ تاپ های معمولی تنها شاهد یک فن ساده برای خنک کردن پردازنده و گرافیک هستیم. در کنار این پردازنده قدرتمند و سریع از ۱۶ گیگابایت رم هم استفاده شده که تا همیشه سرعت مناسبی را از این دستگاه شاهد باشید. چرا که با وجود یک هارد SSD، هم ویندوزتان سریعا لود میشود و هم نرمافزارهایتان در کمترین زمان ممکن، اجرا خواهند شد. به همین دلیل، با نصب ویندوز روی یک هارد اس اس دی و نصب برنامههای دیگر، کاملا متوجه سرعت بالای اجرای در آنها خواهید شد.

در برخی موارد سرعت ها یکسان است اما قابلیت ها و خدمات سری ROG Strix از TUF بالاتر و بهتر است. به همین علت است که در مدل ROG Strix G15 G513 از سری لپ تاپ های Gaming ایسوس می توانید از بین گزینه های 15 اینچی و 17 اینچی لپ تاپ مناسب خود را انتخاب نمایید. حال نوبت به آن رسیده تا کمی موشکافانهتر به ویژگیها و مشخصات سخت افزاری لپ تاپ های گیمینگ نگاه کنیم و مشخصات لازم برای قسمتهای مختلف را بیان کنیم تا مثل یک حرفهای اقدام به خرید کنید. در عین این طراحی زیبا، مشخصات فنی لپ تاپ هم قدرت آن را به نمایش میگذارد. به همین سبب باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد. حتی یک لپتاپ استوک گیمینگ هم قیمت بیشتری نسبت به لپتاپ معمولی دارد.

مهم ترین فرق لپ تاپ های گیمینگ با معمولی سرعت بالای لپ تاپ های گیمینگ نسبت به مدل معمولی آن می باشد. از چه برندی لپ تاپ گیمینگ بخریم؟ چه زمانی CPU مدل Core i5 بخریم؟ طراحی این مدل بسیار با شکوه بوده و در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس منحصر به فرد محسوب می شود. این سری لپ تاپ های گیمینگ asus مدل TUF F15 دارای کارت گرافیک GTX 1650 Ti هستند که با حافظه گرافیکی 4 گیگا بایتی همراه می شوند. کارت گرافیک GTX 2060 این مدل در کنار نمایشگر با کیفیت 144 هرتزی توانسته عملکرد خوبی را از لحاظ نمایش برای کاربران داشته باشد. با توجه به این که این محصولات قدرت بسیار بالایی دارند، قطعا میتوانند برای تمامی فعالیت های سنگین قابل استفاده باشند. اگر به این 4 نکته که در بالا گفته شد توجه کنید و تکلیف را همان ابتدای خرید مشخص کنید، قطعا انتخابتان راحت تر و البته درست تر خواهد شد. اگر نیازی به حمل آنها ندارید قطعا کامپیوتر های گیمینگ می توانند برای شما از لحاظ هزینه ای و اجرا بهتر باشند. اگر بدنبال لپ تاپ های گیمینگ لنوو هستید باید بدانید که در این زمینه هزینه ای که قصد دارید برای خرید پرداخت کنید اهمیت بالایی خواهد داشت.

اما این مشخصه در تمام لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد و منحصر به برند ایسوس نیست. بهترین لپ تاپ گیمینگ در محدوده قیمتی 40 میلیون تومان نیز میتواند لپ تاپهای زیادی را دربرگیرد؛ اما ایسوس تاف A15 یکی از بهترین گزینهها است. اگر با لپ تاپ های کمپانی تایوانی ایسوس آشنا باشید حتما می دانید که ایسوس لپ تاپ های خود را در دسته بندی های مختلفی با توجه به نیاز کاربران و قیمت آنها دسته بندی کرده است. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ را دارید و به دنبال لپ تاپ با قیمت و کارایی مناسب هستید، لیستی از بهترین لپ تاپ های بازار ایران بر اساس قیمت و کاربرد در این مقاله از مسترنکست مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین به منظور تجربهی بصری فوق العاده، لپ تاپ فوق از پنل ۱۷ اینچی IPS با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی و ریسپانس تایم کم بهره میبرد که یکی از بهترین تجربه ممکن از مالتی مدیا و گیم را در پلتفرم لپ تاپ ممکن میسازد. این لپ تاپ با به کارگیری پردازنده گرافیکی RTX 2060، صفحه کلید راحت، صفحه نمایش 15.6 اینچی و پنل 240 هرتزی و باتری با عمر طولانی به یک لپ تاپ قدرتمند برای بازی های کامپیوتری بدل شده است.

مورد بعدی که در این لپ تاپ بسیار مورد توجه قرار میگیرد پردازنده گرافیکی آن است، تراشه گرافیکی این لپ تاپ از مدل NVIDIA GeForce GTX 1650 بوده و با با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی کارهای گرافیکی مورد نیاز کاربران و بازی های مد نظر آن ها را پشتیبانی میکند. خنک کننده باعث می شود که لپ تاپ داغ نشود و به تجهیزات آن آسیبی وارد نشود. لپ تاپ های گیمینگ به صورت اختصاصی از سیستم خنک کننده ویژه ای استفاده می کنند تا در هنگام اجرای بازی های سنگین که به سخت افزار بالایی نیاز دارند، آسیبی به قطعات لپ تاپ وارد نشود. از جمله قطعات و تجهیزات دیگری که باعث تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، شده است، می توان به خنک کننده قوی لپ تاپ های گیمینگ اشاره کرد.

این لپ تاپ 15.6 اینچی دارای رزولوشن فول اچ دی می باشد و رم 8 گیگا بایتی دارد البته نسخه ی 12 تا 16 گیابایتی آن هم در بازار موجود می باشد و تا 36 گیگا بایت امکان پشتیبانی و ارتقا دارد. این محصول از پورتها و درگاههای ارتباطی مختلفی نیز پشتیبانی کرده و امکان اتصال انواع دیوایسهای خارجی فراهم شده است. قوی در لپ تاپ ها همچنین می تواند برای افرادی که قصد استفاده از برنامه های سنگین را دارند نیز مناسب باشد. البته در ابتدای متن گفتیم که یکی از نکات قابل انتقاد در لپ تاپ گیمینگ هزینه های زیاد آن می باشد که البته دلایل قانع کننده ای از قبیل استفاده از سخت افزارهای پیشرفته و قدرتمند تر در آن می باشد . هرچند پس از بررسی ویژگی های این لپ تاپ متوجه خواهید شد که صرف این هزینه برای چنین تجربه ای کاملا ارزشش را دارد. لپ تاپ های گیمینگ در دنیا معمولاً از قیمت بالایی برخوردار هستند. به خاطر این که شما میتوانید تمام نرمافزارهای مهندسی و یا ضروری خود را در آن به راحتی اجرا کرده و از یک فضای کاری خوبی برای انجام کارهایتان برخوردار باشید.

گرچه وضوح تصویر و کیفیت رنگ از اهمیت زیادی برخوردار هستند، اما داشتن یک صفحه نمایش روشنتر تجربه بهتری را ارائه میدهد. در حال حاضر بیشتر گیمر ها از ویندوز استفاده میکنند اما در هنگام برنامه نویسی ویندوز و مک او اس را باید در نظر گرفت ، چرا که بسیاری از سیستم های اپل نیز بهره میگیرند. کاربرانی که از نرم افزارهای سنگینی استفاده میکنند باید این میزان را به 16 گیگابایت ارتقا بدهند. این لپ تاپها از آخرین سری کارت گرافیکهای Nvidia، یعنی سری 30 استفاده میکنند. اما اگر کارت گرافیک شما به صورت چیپ باشد، جدا کردن آن و آسیب نزدن به اجزای دیگر مادربرد کار بسیار سخت و دشواری است و باید توسط افراد متخصص و دستگاههای مخصوص آن، انجام شود. تعویض گرافیک لپتاپهایی که چیپ گرافیکی دارند اصلا ساده نیست و نه تنها باز کردنش سخت است بلکه جدا کردن این چیپ بدون اینکه به بقیه بخشهای مادربرد آسیبی برسد نیز کار دشواری است. استفاده از نمایشگر دوگانه، در کنار پردازنده قابل شارژ Core i9 و همچنین پردازنده گرافیکی Nvidia RTX Super این لپ تاپ را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ asus تبدیل کرده است که پیدا کردن مدلی بهتر از آن تقریبا ناممکن است.

در نهایت نیز سخت افزار مناسب در کنار پردازنده نسل دهم Core i5 آن ها در این رده اقتصادی است که توجه گیمرها را به خود جلب کرده است. چرا که در ابتدا نوع کارایی لپ تاپ برایمان مشخص میشود(کار گرافیکی، بازی، برنامهنویسی یا مصارف خانگی)، سپس بودجه مشخص را که در اختیار داریم تعیین میکنیم و در نهایت باید ببینیم که آیا سختافزار خاصی را در نظر داریم که میخواهیم روی لپ تاپ یا کیس کامپیوتر مد نظر باشد؟ لپ تاپ ایسوس TUF F15 که مخفف The ultimate force به معنی نهایت نیرو است با نور پردازی های نارنجی و زرد خود که نماد این برند نیز محسوب می شود جای خود را در بین گیمرهای این رده اقتصادی باز کرده است. در این مدل که یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس است، شرکت تصمیم گرفته که دو گزینه متفاوت با قابلیت ها و امکانات یکسان را برای کاربران ارائه دهد.

این لپ تاپ می تواند برای افرادی که به دنبال قیمت مناسب در کنار قدرت عملکردی بالای لپ تاپ گیمینگ هستند گزینه اصلی برای انتخاب باشد. لپ تاپ های گیمینگ قطعات بسیار با کیفیت تری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند. طراحان این مدل با قرار دادن یک باتری با عمر طولانی در این مدل و همچنین صفحه نمایش بزرگ، گرافیک قوی، اسپیکرهای پر قدرت و کیبورد کلیکی تجربه خارق العاده ای را نسبت به دیگر مدل های این رده قیمتی برای کاربر به ارمغان خواهند آورد. در ادامهٔ راهنمای خرید لپتاپ دست دوم خواهیم گفت که برای انجام هر کاری لپتاپ شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد. پس طبیعی است که هر چقدر قدرت پردازنده بالاتر باشد سرعت و قدرت یک سیستم بالاتر میرود.

در طراحی این لپ تاپ از عملکردهای مشابه مدل های دیگر نیز بهره گرفته شده به طوری که در این مدل نیز شاهد صفحه کلید جزیره ای، باتری قدرتمند با عمر بالا، پردازنده Core i7 10750h و کارت گرافیک GTX 1650 هستیم. لنوو IdeaPad Gaming 3، ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ تا ٢٨ میلیون دی1401 هم است که به کارت گرافیک 4 گیگ و قدرتمند GTX 1650 مجهز شده و قادر است بسیاری از بازیهای روز را با نرخ فریم بالا و بدون کمترین لگ، اجرا کند. عوامل مختلفی در قیمت خرید لپ تاپ ایسوس دخیل هستند. یعنی چیپ در فضای کمتری میتواند 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 را در اختیارتان بگذارد.