طرز تهیه‌ چای سبز بلاگ دلینو | OkChay

طرز تهیه‌ چای سبز بلاگ دلینو | OkChay

اساساً آب داغ فرآیند استخراج مولکول‌ها از برگ‌های چای و انتقال آن‌ها به آب را آغاز اخبار و اطلاعات چای می‌کند. اما، چقدر؟ یک قانون کلی خوب برای چای این است که در برای هر فنجان چای یک قاشق چای خوری چای سیاه بریزید. البته میزان ریختن چای کاملا سلیقه‌ای است و ریختن چای زیاد برای کسانی که چای با طعم قوی و پر رنگ دوست دارند مناسب است.

  • چای ماسالا را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می‌توانید بنوشید و این کاملا به سلیقه و ذائقه افراد باز می‌گردد.
  • برای درست کردن چای ماسالا می‌توانید از شیر گیاهی به جای شیر لبنی استفاده کنید.
  • اگه اهل نوشیدنی‌های گرم باشین، احتمالاً نوشیدن چای سبز رو امتحان کردین.
  • آب جوش باعث از بین رفتن آنتی‌اکسیدان چای سبز می‌شه و خواصش رو از بین می‎بره.
  • می توانید به همراه زیره از زنجبیل و چای سبز و نعناع استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که چای تایلندی را می توانید چندین روز در یخچال نگهدارید اما ممکن است بر اثر مرور زمان رنگش تغییر کند. سه چهارم فنجان (180 میلی لیتر) آب و یک چهارم فنجان (60 میلی لیتر) شیر درون یک قابلمه کوچک بریزید. شعله را پایین بکشید و بگذارید آرام آرام مایع گرم شود و در این حال، زنجبیل تازه را برش دهید. اگر از شیر کم چرب استفاده می کنید، نصف فنجان (120 میلی لیتر) شیر و نصف فنجان (120 میلی لیتر) آب بردارید. برخی از افراد دارای آلرژی نسبت به دارچین هستند و باید حتما پیش از روی آوردن به دمنوش آن، این حساسیت را بررسی کنند.

خواص چای سفید

در صورت ابتلا به فشاربالا، معده‌درد و رفلاکس، تپش قلب در نوشیدن چای زیاده روی نکنید. چای خشک را در ظروف دربسته شیشه ای یا چینی به دور از رطوبت و نور و گرما نگهداری کنید. چای را در استکان‌های شفاف و شیشه‌ای بنوشید، استکان‌های چینی و گلدار که داغی کمتری را به دست منتقل می کنند نیز گزینه بعد از شیشه‌ای‌ها هستند.

فرآوری چای به شیوه ارتدکس

گام بعدی در فرآوری، متوقف ساختن روند اکسیداسیون در مرحله‌ای از پیش‌ تعیین‌شده و از طریق از بین بردن آب برگ‌ها با حرارت دادن آن‌ها می‌باشد. وقتی برگ‌های چای برای مدت طولانی در آب داغ باقی می‌ماند مقدار بسیار زیادی تانن آزاد می‌کند و همین موضوع باعث تلخ شدن چای می‌شود. به همین دلیل بهتر است چای را برای مدت طولانی دم نکنید یا آب خیلی داغ روی برگ‌های چای نریزید. حتما قوری را گرم کنید؛ انجام این کار یک مرحله‌ی مهم در دم کردن چای است و به بهتر دم کشیدن آن کمک می‌کند.