سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home

تصور کنید که اگر یادتان برود شیر آب را ببنید چه بلایی سر خانه ی قشنگ شما می آید. در این لحظه سنسور نشت آب هوشمند به کمک شما می آید و خانه ی شما را از یک فاجعه ی بزرگ نجات می هد. با استفاده از این سنسور، قبل این که وان شما پر شود، شیر وان حمام به صورت خودکار بسته خواهد شد. چون قابلیت کنترل و مدیریت آبیاری فضای سبز بر اساس ساعت و برنامه ی زمانبندی در طول هفته را دارند. ترموستات هوشمند به صاحب خانه این امکان را می دهد تا از راه دور دمای اتاق را کنترل کند. بعلاوه، لامپ های هوشمند توانایی آن را دارند تا خود را متناسب با روشنایی روز تنظیم نمایند.

کنترل روشنایی ساختمان هوشمند

چنانچه توان تولید موج نودهای ساختمان هوشمند زیاد (بیش از حد استاندارد) باشد، در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی افراد وارد می کند. به عنوان مثال چنانچه در طراحی کلید لمسی به فاصله مناسب محل های لمس توجه نشود، هنگام استفاده با مشکل لمس همزمان چند پل از کلید مواجه می شوید. علاوه بر این طراحی نادرست کلید می تواند بر عملکرد آن در دراز مدت تاثیر منفی بگذارد. انجام پروژه هوشمند سازی ساختمان ها و واحدهای اداری و تجاری در تهران، البرز، گیلان، مازندران، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش و … قسمتی از نمونه کارهای ما است.

تا به اینجا بار‌ها در رابطه با برند خانه هوشمند knx صحبت شد و در رابطه با مزایای تجهیزات این شرکت و این پلتفرم آشنا شدیم. لازم به ذکر است که موضوع هوشمند‌سازی خانه مربوط به یکی از گرایش‌های صنعت برق و به همین منظور حتماً باید پیش زمینه‌های جزئی در رابطه با برق و موارد مربوط به آن داشته باشید تا بتوانید هر چه عمیق‌تر این فنرا فرا بگیرید. تجهیزات کلیدی این کار در خانه هوشمند و خانه معمولی یکی است شبکه حاکم بر این تجهیزات و همچنین طرز استفاده از آن‌ها کاملاً متفاوت بوده و همچنین جزئیات بیشتری نیز وجود دارد. در یک خانه هوشمند وضعیت لامپ‌ها و سیستم‌های مربوط به روشنایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته این سیستم‌ها قدری متفاوت‌تر از سیستم‌های معمولی روشنایی بوده و بیشتر از چند لامپ عادی می‌باشد. موضوع بعدی تهیه تجهیزات بر اساس برآورد‌های اولیه و تمایلات شخصی فرد برای خانه هوشمند خود می‌باشد.

کنترلرها با كنترل برداشت آب باران و آبیاری منظره در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می‌كنند. اما برای افراد معمولی با درآمدی معقولانه‌تر، چنین درجه از هوشمندسازی کمی دور از واقعیت و البته فراتر از بودجه‌ی آن‌ها است. اجزایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در اکثر خانه‌های هوشمند وجود دارند. ECHO IV اولین سیستم اتوماسیون خانگی بود که برای کارهای ساده‌ای مثل ذخیره فهرست خرید یا تنظیم دمای اتاق به کار می‌رفت. کنترل اتوماتیک سیستم گرمایش و سرمایش از طریق یونیت های کنترل دما بدون نیاز به تنظیم دستی شیرها، رادیاتورها و … . موضوع آموزش خانه هوشمند موضوعی پیچیده و تخصصی می‌باشد بنابراین حتماً می‌بایست برای این کار آموزش ببینید و نمی‌توان تنها بر اساس یک سری تجربیات کلی اقدام به پیاده‌سازی یک خانه هوشمند نمود.

تجهیزات خانه‌ی هوشمند و ساختمان هوشمند: 9. پرده‌های هوشمند

بعنوان مثال در صورتي كه كسي در محيط حضور نداشته باشد سيستم روشنايي و سرمايش-گرمايش از كار مي افتد و در ساعتي از روز به دليل وجود نور طبيعي خورشيد با باز شدن پرده ها به طور هوشمند نور محيط تامين شده و نياز به استفاده از سيستم روشنايي نيست. مجموعه ام اچ کنترل با در نظر گرفتن بهترین برندها سعی در خلق یک خانه هوشمند تمام عیار و ایده آل برای شما خواهد داشت. محصولات این مجموعه همگی تحت کنترل کیفی های استاندارد و دقیق بوده و دارای ضمانت اصالت می باشد. سیستم خانه هوشمند قابلیت تعریف سناریوهای مختلف را به کاربر ارائه می کند. بعضی از سیستم های هوشمند نیز ترکیبی از همه موارد را مورد استفاده قرار می دهند. با محبوبیت خانه و آپارتمان هوشمند، شرکت‌های زیادی دست به تولید تجهیزات هوشمند زده‌اند.

پکیج هوشمند سازی خانه و منزل از راهکارهای ارزان بهبود سطح رفاه بوده که در قیمت های متنوع خریداری خانه هوشمند می شود. از طرفی روش هوشمند کردن خانه و منازل مسکونی نوساز نسبت به ساختمان قدیمی متفاوت است. هزینه اجرا و پیاده سازی خانه هوشمند طبق متراژ، نوع و قیمت تجهیزات تعیین می شود. سیستم های هوشمند ساختمان با توجه ارتباطات بین اجزا به دو نوع کلی با سیم و بی سیم تقسیم می شوند. روش باسیم پایداری بیشتری از روش بی‏سیم دارد و بالطبع قیمت بیشتری هم دارد. از طرفی اتوماسیون باسیم باید در مرحله ساخت ساختمان اجرا شود یعنی هنگامی ‏که لوله‌های برق کار گذاشته می‏شود، در حالی‏که اتوماسیون بی‏سیم در خانه‏ ساخته‏ شده هم انجام می‏شود.

  • مادر خانواده نیز از حضور فرزندان خود در اتاق هایشان موقع خواب و برگشت آنها از مدرسه با خبر می شود.
  • نمایش تمام درها، پنجره ها، زیرزمین، پارکینگ و … از طریق سنسور برای آگاهی از رخ دادن هر چیز غیرمعمول، نمایش تمام بارهای مصرفی دما و … تا در صورت هر نوع افت یا افزایش بیش از حد، اقدامات مناسب برای پرهیز از خطر صورت گیرد.
  • سیستم هوشمند سازی شما را در راستای یک زندگی مرفه، بی دغدغه و آسوده یاری خواهد کرد.
  • یا شاید خانه‌ی تئودور توامبلی در فیلم Her را تصور کنید که سیستم روشنایی آن خودکار و دارای حسگر حرکتی است.
سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home

پروتکل هایی که در زمینه هوشمند سازی فعالیت می کنند، دارای زبان هایی هستند که اجازه اجرای آنها را می دهد. کلیات راجع به نرم افزار ETS به این شرح است که این برنامه مشابه با OFFICE طراحی شده و کسانی که به این پکیج مسلط هستند، در کار با ETS به مشکل برخورد نخواهند کرد. سادگی در استفاده و کاربردی بودن را باید از مزیت های این نرم افزار عنوان کرد. مالتی مدیا شامل سیستم صوتی تصویری در یک خانه هوشمند می‌باشد که توانایی کنترل از طریق راه‌های ارتباطی مختلف و همینطور ارتباط با سایر بخش‌های خانه را دار می‌باشد.