سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

اشخاص حقوقی باید برای ثبت اظهارنامه مالیاتی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir اقدام کنند. یکی از بزرگترین مشکلات کسب‌وکارها در موارد مالیاتی، عدم تکمیل صحیح اظهارنامه عملکرد مالیاتی و ارسال به موقع آن است. البته از زمانی که سامانه مالیاتی مودیان راه‌اندازی گردیده، این روال آسان‌تر شده است؛ اما بعضی افراد کماکان به دلیل مشغولیت و نداشتن زمان کافی، ترجیح می‌دهند امور مالیاتی خود را برون‌سپاری کرده و به یک شرکت حسابداری در اصفهان بسپارند. اما برای آن دسته از مودیانی که قصد تکمیل و ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی را دارند، دانستن مطالب زیر ضروری است. پس با ما همراه باشید تا با نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی آشنا شده و اصطلاحات تخصصی آن را بدانید.

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نیز تمدید مهلت های رسیدگی سنوات قبل

سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

دفاتری که قبل از استفاده پلمب نشده باشند غیر قانونی بوده و وجاهتی ندارند و برای تعیین مالیات به آنها استناد نمیشود . اگر اطلاعات بانکی به درستی وارد نشود، ارتباط سامانه دارایی با سامانه بانکی مربوطه ، سبب دریافت اطلاعات موثق شده و آن، ملاک بررسی خواهد بود. اگر مستندات و ادله داده شده ازنظر اداره مالیاتی غیرقابل رسیدگی تشخیص داده شود یا دفاتر پلمپ مورد قبول باشد اما هزینه های دفاتر مورد قبول قرار نگیرد. به اسناد مربوط به احوال شخصی که برابر مقررات ثبت احوال به وسیله‌ی مأموران رسمی تنظیم می‌شوند اسناد ثبت احوال یا اسناد سجلی می‌گویند.

  • در اظهارنامه لازم است ترازنامه شرکت، حساب سود و زیان، گردش حساب و مواردی از این دست به طور صحیح و صادقانه، درج شود.
  • برای ارسال اظهارنامه با امضای الکترونیک، توکن خود را به رایانه وصل و کد امنیتی را درج کنید تا اظهارنامه امضا شود.
  • متاسفانه همچنان برخی از مواد قانون مالیات های مستقیم که پر دردسر و ناکارآمد است، برای محاسبه و تشخیص مالیات بجای طرح جامع مالیاتی مجری است.
  • شما می توانید گزینه اصلاح اظهارنامه را انتخاب کنید و بعد از اطلاح مجددا ارسال کنید ، درصورتی که غیر فعال بود بعد از 31 تیر ماه به مدت 1 ماه فعال خواهد شد .
  • این یک اشتباه رایج است که عموم مردم در رابطه با نام گذاری اظهارنامه هر سال مرتکب می شوند.
  • برای ارسال اظهارنامه بدون امضای الکترونیک باید نام کاربری و کد رهگیری پیش ثبت نام را وارد کنید.

این عوامل مانند تشکیل پرونده مالیاتی، هزینه های پرداختی برای ارائه مدارک ارائه اظهارنامه مالیاتی، ارائه میزان مبلغ فروش در مبادلات داخلی و خارجی و وکیل ثبت اظهارنامه وابسته است. که تمامی لیست هزینه ها رادر سال 1401 می توانید از پایش دریافت کنید. بنابراین پس از ورود به سامانه اداره مالیات با لینک دانلود اظهار نامه عملکرد، اپیکیشن مربوطه را بر روی سیستم کامپیوتر نصب می کند. بعد از تکمیل و ارسال طی یک ماه زمان دارید تا در صورتی که اشتباهی در ورود اطلاعات داشته اید.

چرا کارکنان آنچه به آنان محول شده ، را انجام نمی دهند؟

با صرف روزانه 20 دقیقه وقت می توانید ضمن خدمت آموزش ببینید و در مسیر شغلی خود ، همواره شاهد رشد و ارتقا باشید. مشاوران مالی ، مدیران مالی ، روسای حسابداری ، مسئولان حسابداری ، حسابداران پروژه کار و تمام حسابدارانی که بتوانند تراز حساب ها را در سطح کل ، معین و تفضیل آماده کنند میتوانند از این آموزش استفاده کنند. حکم این ماده درمورد درآمدهای کتمان‌شده در اظهارنامه‌های تسلیمی و یا هزینه‌های غیرواقعی نیز جاری است. چنانچه مایل به دریافت مطالب این سایت در ایمیلتان هستید ، می توانید آدرس ایمیل خود را درکادر زیر درج نمائید .

این جدول شامل اطلاعات مجوزهای فعالیت‌های اقتصادی است که در صورت ثبت پاسخ «بلی» برای «سؤال شماره 1» در جدول اطلاعات اختصاصی، این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری خواهد بود. نوارابزار فرم‌های اظهارنامه به‌منظور هدایت مؤدی در مراحل تکمیل و ثبت اظهارنامه و دسترسی سریع به فرم‌ها طراحی شده است. فرم‌های اظهارنامه در این نوارابزار به ترتیب از چپ به راست چیده شده‌اند. در ابتدا تصویر پس‌زمینه آیکن مربوط به هر فرم به رنگ آبی نمایش داده می‌شود، زمانی که در حال تکمیل یک فرم باشید، آیکن به صورت تیک قرمزرنگ نمایش داده می‌شود و پس از تکمیل هر فرم تصویر پس‌زمینه آیکن به رنگ سبز تغییر خواهد کرد. خیلی خیلی ممنونم از پاسخگویی سریع شما.چندروز پیش از سایت دانلود کردم.نوشته ویرایش5،0،0،3 که فکر کنم همون ورژن جدید هست.نام کاربری پیش ثبتنام با نام کاربری شماره اقتصادی فرق داره؟ممکنه از نام کاربری باشه؟ولی پیغام خطا همونطور که گفتم شناسه ملی نامعتبر است هستش. برای اینکه کارتان راه بیفتد معطل شماره تماس ها نشوید و در اولین فرصت بصورت حضوری به سازمان امور مالیاتی منطقه خود مراجعه کنید .