دکوراسیون داخلی کافه رستوران

مورد دوم استفاده از مفهومی مشخص در طراحی داخلی است بگونه ای که هویتی خاص به فضای داخلی رستوران شما خواهد داد. طراحی دکوراسیون را با استفاده از چوب شروع کنید، چوب را با لامپ­هایی که در کافی­شاپ برای نورپردازی وجود دارد ترکیب کنید. کافههایی هستند که مخصوص بازی، برگزاری جشن، مطالعه یا کار کردن (مثلاً با لپ تاپ) طراحی شدهاند. این امر با توجه به بررسی همزمان مباحث کانسپچوال مفهومی و مفاهیمی از قبیل استانداردهای طراحی رستوران و یا ضوابط طراحی رستوران و همچنین محدودیت های اعمال شده از سمت محل طراحی و اجرای رستوران و توجه به بودجه، موضوعی کاملا بغرنج از نظر طراحی محسوب می شود. همچنین در اجرای سبک طراحی رستوران باید به جمعیت شناسی توجه ویژهای داشته باشید. همه ما می دانیم که چگونه در محیط خانه و آشپزخانه می شود میز غذا خوری را چید. و از رنگهای تیره برای فضای غذا خوری استفاده می شود تا حالت آرامش و سکوت بیشتری را مشتریان احساس کنند. بریی اطلاعات بیشتر در نحوه چیدمان و طراحی سالن غذا خوری و رستوران می توانید به بخش دکوراسیون مراجعه کنید. نوع و نحوه تریین دکوراسیون هم تا حد زیادی پیرو همین مفهوم و تم طراحی رستوران خواهد بود.

دکوراسیون داخلی رستوران، موضوع مهمی است و نقش قابل توجهی در جلب نظر مشتری ها دارد، پس ارزشش را دارد که برای زیباتر کردن فضای داخلی رستوران خود هزینه کنید. جزئیات چه نقشی در موفقیت پروژه های طراحی داخلی با رویکردی نوستالژیک دارند؟ این رستورانها اغلب ظاهر سنتی و دیزاین کلاسیک دارند. استفاده از تابلوهای مجلل، شمع و لوستر از دیگر مواردی هستند که در طراحی رستوران کلاسیک دخیل هستند. به عبارت دیگر یک فضا به صورت باز برای آشپزخانه در نظر میگیرند که مشتریان راحت بتوانند داخل آشپزخانه و مراحل طبخ غذایی که سفارش دادهاند را مشاهده کنند و آشپز ها به وسیلهٔ آتش و انجام حرکات حرفهای دید فوقالعادهای را به رستوران داده و محیطی گرم و بانشاط به وجود میآورند. برخی از رستوران های ایتالیایی در طراحی داخلی خود از آشپزخانه های دردسترس استفاده مینمایند این بدان معناست که محیطی را به صورت باز برای آشپزخانه در نظر میگیرند که مشتریان راحت بتوانند داخل آشپزخانه و مراحل طبخ غذای که سفارش داده اند را مشاهده نمایند. در این مرحله با توجه به متراژ و مساائل پیرامون فضای مورد نظر عقد قرارداد انجام شده و شروع فرآیند طراحی داخلی آغاز میشود .

نوع میز و صندلی ها هم و چیدمان آن ها در جذب مشتری تاثیر گذار است. پس از برگزاری جلسات متعدد طراحان با کارفرما، تصمیم بر این شد که طبقه همکف با سقف بلند به سالن اصلی غذاخوری برای خانواده ها تبدیل شود، در حالی که طبقه اول برای جوانان در نظر گرفته شد. لوگو این رستوران که همان عدد ۱۱ می باشد به صورت گرافیکی بر روی دیوار و در مقابل چشم بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. نورپردازی با رنگ های گرم در قیاس با محیطی که در آن از رنگ های سرد استفاده شده، به فضای محیط کاری شما گرما می بخشد. نورپردازی مناسب همیشه مدعی یک طراحی قوی و درخشان می باشد، اما اهمیت آن هنگام طراحی داخلی به خصوص برای فضاهایی همانند طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران که غذاخوردن در آن ها مطرح است، دو برابر دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی می شود.

نورپردازی در این گونه فضاها معمولا بسیار بیش تر و روشن تر از فضاهای داخلی مسکنی یا تجاری می باشد. از حداکثر نور طبیعی در محیط استفاده شده و لامپ های مینیمال و ساده با ریتمی خاص برای روشن تر کردن سطح میز به صورت آویز به کاربرده شده اند. در این شرایط، فضا می تواند به شکل خالص، احساساتی که باید را به مشتری های خود انتقال می دهد، اما اگر چنین ساختمانی در دسترس نباشد، شما می توانید با استفاده از تکنیک های لازم، مصالح منحصر به فرد و با توجه به سلیقه ایرانی، محیط سفره خانه را به محیطی گرم و دلپذیر تبدیل کنید. طراحی داخلی رستوران کاپیتان یک پروژه طراحی داخلی است که سعی دارد پوسته موجود در یک نمایندگی فروش اتومبیل را به یک یک رستوران دنج، استقبال کننده و مهمان نوازی در منطقه ی پاسداران تهران تبدیل کند. قبل از شروع کسب و کار در یک شهر کوچکی،شما باید بازار کار آن را بررسی کنید و ببینید با توجه به نیاز های مردم آن منطقه می توانید پیش بروید . تعداد این خروجی ها با توجه به نفران حاضر در رستوران متفاوت است. با پیشرفت علم و بالا رفتن آگاهی مردم روز به روز به تعداد افراد گیاهخوار اضافه شده است.

ما در اینجا انواع طراحی داخلی رستوران با سبک جدید و امروزی را به شما نشان می دهیم که می توانید از آنها ایده های جالب و زیبایی بگیرید. شما شرابط و خواسته های خود را برای طراحان مطرح می کنید و طراحان با توجه به درخواست شما، موقعیت مکانی و بودجه ای که برای انجام این این کار در نظر گرفته اید بهترین و اصولی ترین طرح ها را ارائه می دهند. این رستوران علاوه بر کباب انواع غذاهای سنتی ایرانی مانند قرمه سبزی، خورشت قیمه، قلیه ماهی، نرگسی اسفناج را در منوی خود داشته و گزینه هایی نیز برای وگان ها و گیاهخواران در نظر گرفته است. در دکوراسیون رستوران مدرن مکان و فضای غذاخوری طوری طراحی شده است که به این نکته توجه زیادی شود علاوه بر این افراد در آن مکان در نهایت آرامش و لذت غذای خود را صرف کرده و لذت ببرند.

همچنین بهتر است از صاحب یک رستوران ایتالیایی در منطقه ای دور از محل برنامه ریزی شده خود بخواهید (زیرا یک رقیب بالقوه به شما کمک نمی کند) برای مشاوره در مورد نحوه افتتاح و مدیریت یک رستوران ایتالیایی شما را راهنمایی کند. این رستوران در منطقه ای صنعتی واقع در شهر فوجیان هست. پروژه ای در شهر Docklands کشور استرالیا که به عقیده معمار، شهری مدرن برای زندگی و انجام فعالیت های فرهنگی و همچنین مناسب برای جلب نظر توریست ها می باشد. از آنجایی که کافی شاپ ها برای جلب رضایت مشتری نیاز به داشتن تصاویری زیبا و جذاب دارد، انتخاب رنگ های مناسب همراه با متریال ضروری می باشد. در بازسازی داخلی رستوران سنتی طراحی داخلی شیک حرف اول را خواهد زد چون کسی که برای اولین بار وارد رستوران میشوند با دیدن این دکوراسیون و طراحی شیک داخلی شیفته آن میشوند و قطعا دفعات بعدی هم رستوران شما را انتخاب خواهند کرد.

استفاده از تخت های چوبی به جای میز و صندلی از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی به کار گیرید. برخی رستوران های سنتی با درست کردن یک آبشار مصنوعی و یک رودخانه کوچک که از زیر تخت مشتریان یک منظره طبیعی زیبایی را بوجود می آورند . نکته ی قابل توجه استفاده ی درست از این رنگ ها می باشد . شما می توانید با ساختن و به وجود آوردن یک فضای دلنشین و زیبا برای مشتریان خود نظر مثبت آن ها در مورد رستوران خود جذب کنید. ایجاد آرامش، برقراری امنیت، داشتن فضای مطلوب، ویوی مناسب، نوع نورپردازی، نوع دکوراسیون، نمای بیرونی، نمای داخلی، ظرفیت آسانسور، نوع پذیرایی و غیره، مواردی هستند که باید در نظر بگیرید و خودتان را با نوع و سلیقه مشتریان مطابقت بدهید. البته درنظر داشته باشید که توجه به کیفیت غذا ، داشتن آشپز حرفه ای، منوی شیک و مناسب، نظافت و تمیزی رستوران، نزاکت و رفتار خوب کادر رستوران و داشتن تبلیغات ازجمله مهمترین عوامل در جذب و جلب رضایت مشتری ها هستن. و جوری باشد که مشتریان باید بعد از صرف غذا خاطره ای خوب و زیبا در ذهنشان به یادگار بماند تا این خاطره زیبا را با دیگران درمیان بگذراد و از آنها بخواهد برای یکبار هم که شده این حس را تجربه کرده و به رستوران شما بیایند.

کارفرما از طراحان خواست تا طول کانتربار را تا حدامکان بلند طراحی کنند تا تعداد افراد بیش تری بتوانند در این فضا قرار گیرند. مبحث طراحی داخلی یک حرفه بسیار تخصصی است که در تمامی مناطق و استان های کشور عزیزمان افراد متخصص و مجرب بسیار زیادی وجود دارند که در این حوزه فعالیت می کنند و رستوان ها و مکان های تجاری باید برای داشتن که محیط کاملا زیبا و منحصر به فرد و شیک با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایند یا آنها را به کار گیرند. امروزه روانشناسان به این نکته پی برده اند که تصاویر و مکان و فضایی که افراد در آنجا مشغول غذا خوردن هستند در اشتها و ذائقه آنها تاثیر گذار است.

مواد اولیه ای که در محیط کافه استفاده می شوند، بر لحن اثر می گذارند. فضای بیرونی کافه رستوران هم باید از طراحی خوبی برخوردار باشد تا افرادی که می خواهند در فضای باز آنجا قرار گیرند، احساس شادی نمایند. این فضا امکان آن را به مشتریان و افرادی که غذا را سر می کنند می دهد تا از فضای بازتری برای رفت و آمد استفاده کنند. به یاد داشته باشید که استفادهی بیش از حد از رنگها، میتواند تاثیر عکس بر جای بگذارد. چون مشتری با ورود به داخل رستوران یاد خاطرات قدیمی خود در دوران گذشته می افتد. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده و شما را به یاد دوران پادشاهی کوروس کبیر میاندازد؛ همین موضوع یکی از جذابیتهای بااهمیت حس توران است. وجود آبنماهای چشمنواز، گیاهان طبیعی و استفاده از رنگهای گرم، حس حضور در طبیعت را تداعی میکنند. وقتی که مشتری با خانواده غذا صرف می کند فکر می کند که در طبیعت کنار یک رودخانه در حال صرف غذا میباشد. شاید بتوان علت استفاده از پنجره های وسیع را این دانست که نور طبیعی در مقیاس گسترده می تواند طبیعت را بهتر در نظر افراد مجسم کند. امروزه یکی از بهترین و پر طرفدارترین مکان ها برای سرگرمی و استراحت کافه ها و رستوان هاست.بیشتر افراد برای گرفتن عکس و یا جلسات کاری به رستوران ها می روند و انتخاب آنها برای رفتن به این کافه ها و رستوران ها در اولویت دکوراسیون داخلی آنها است.ما قبل از خرید مایحتاج رستوران باید ابتدا به سبک دکوراسیونی که قرار است در رستوران و کافه خود می خواهیم پیاده کنیم توجه کنیم و بعد از آن به سراغ خرید باقی وسایلات بریم.

جهت حداکثر استفاده از سطح همکف بنا به خواسته ی کارفرما، طراحان سایبان های تاشویی را در بخش روف گاردن قرار دادند. در این راستا در این بخش به برخی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می پردازیم. برای این که نگاه شفاف تری راجع به رستوران های ایتالیایی داشته باشید، به تصاویری که در این رابطه گذاشته شده دقت کنید. اگر به به تصاویر دقت کرده باشید نما و فضای داخلی این پروژه نسبت به رستوران های معمولای که در اطراف خود مشاهده می کنیم کمی متفاوت به نظر می رسد. امیدواریم از این مطالب ایده های جالب را بگیرید و از مشاهده آنها نهایت لذت را ببرید.