دریچه داکت اسپلیت ایخرید

با نصب یک ترموستات در هر اتاق و نیز نصب دریچه های ترموستاتیکی که با فرمان ترموستات به طور اتوماتیک باز و بست می شوند تا مقدار هوای ورودی به هر اتاق با توجه به نیاز کاهش یا افزایش یابد ، می توان ضمن کنترل دمای هر اتاق به طور مجزا، از ارسال هوای سرد یا گرم به اتاقی که به تهویه نیاز ندارد ، جلوگیری کرد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی نمود و بدین ترتیب مصرف برق آن در مقایسه با سیستم های دیگری چون مینی چیلر و فن کویل به یک تعادل می رسد. بنابرین ۲ عیب مهمی که با انجام این کار در سیستم ایجاد می شود عبارتند از افزایش هزینه اجرای آن و عدم ورود هوا به مقدار کافی به هر اتاق یا سالن. به این مسئله توجه کنید که مثلا وقتی دستگاه در حالت سرمایشی کار می کند، برای افزایش دمای یک اتاق نسبت به سایر اتاق ها، دمپر مربوط به آن اتاق باید حجم هوای خنک ورودی به آن اتاق را کاهش دهد که در نتیجه با مشکل کمبود هوا در آن اتاق مواجه خواهیم شد. در ضمن همانطور که گفتیم با اضافه شدن دمپرها به سیستم، قیمت تمام شده افزایش یافته و به جای آن می توان از سیستم های دیگری مثل چیلر و فن کویل بهره برد. منظور از منطقه بندی نمودن ، کنترل دمای اتاق ها و سالن ها به طور مستقل و جداگانه است که چندین اتاق متصل به یک داکت اسپلیت ، نمی توانند دمای مستقل و جداگانه داشته باشند و همه آنها هم دما خواهند بود و همزمان سرد یا گرم می شوند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت به دو صورتِ پیچ از رو و پیچ از داخل( پیچ مخفی) در محلِ مورد نظر نصب و تعبیه می‌شود. در این حالت برای حفظ استاندارد ورودی هوا و حفظ زیبایی ظاهری دریچه داکت اسپلیت از دریچه ترکیبی استفاده میشود. به طور مثال روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از شیارهای پره Z در کناره های طولی درب و ورق پانچ در قسمت داخلی درب به کار گرفته می شود. این دریچه داکت اسپیلت با شبکه های لانه زنبوری که بر روی درب خود دارد هوای تازه را به میزان کافی در اختیار دستگاه قرار می دهد. درب این محصول این قابلیت را دارد که هم به صورت وزنه ای و هم به صورت لولایی باز و بسته شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌توان به صورت پیچ از روی فریم و یا پیچ مخفی نصب نمود. تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده و درون کوره قرار می‌گیرد تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند. در دستگاههای فن کویلی که نیاز به منفذِ ورودیِ هوای زیادی به داخلِ محفظه‌ی داخلیِ فن کویل هست برای حفظِ استانداردِ ورودیِ هوا و همچنین شکیل تر شدنِ نمای بیرونیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، از دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی استفاده می‌شود.

کد رنگ های متنوع و شیک که بر روی سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود می‌تواند در ایجاد محیطی فانتزی،موثر باشد. از موارد مهم که باید در کاربرد دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی به آن باید دقت نمود این است که ساختار و مدلِ درب دریچه داکت اسپلیت باید با مدلِ دریچه هوای خروجیِ آن مشابه باشد.این موضوع به شدت در زیباتر شدنِ دریچه های داکت اسپلیت در محیط میگردد.میزا هوای ورودی از طریق درب دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی به توان دستگاه بستگی دارد.بدیهی است هرچه توان دستگاه بالاتر باشد شیارهای منصوب بر روی درب دریچه داکت اسپلیت بیشتر خواهد شد. نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو حالت روکار و توکار با استفاده از انواع پیچ ممکن است. در صورت نصب دریچه بازدید روکار؛ باید قبل از انجام رنگ‌آمیزی درپوش بازدید به تعداد لازم جای پیچ به شکل پرسی ایجاد شود.

ویژگی های دریچه برقی صرفه :

برای ساخت این دریچه داکت اسپلیت از دو نوع مواد اولیه از جمله پروفیل و ورق آلومینیومی استفاده می گردد. مراحل ساخت این دریچه داکت اسپلیت نیز همچون دیگر انواع دریچه داکت اسپلیت از ساختِ فریم شروع می شود.برای ساخت فریم نیز ابتدا باید ابعادِ کلاف یا قابِ زیرِ دریچه داکت اسپلیت بصورت صفربه صفرِ داخلِ کلاف یا قاب، سایزینگ شود و سپس بر مبنای آن ابعاد با کسر نیم سانت از هرطرف،اقدام به برشِ اضلاع فریم دریچه داکت اسپلیت می گردد. پس از برشِ ابعاد فریم دریچه داکت اسپلیت نسبت به گوشه زنیِ هر یک از دهانه های این اضلاع می کنیم تا هنگام به همچسبانیِ این اضلاع، زاویه ی حاصل، بصورت گونیا و قائم الزاویه گردد و هیچ گونه ناگونیایی در ساختار دریچه داکت اسپلیت وجود نداشته باشد. در واقع وقتی ما از واژه دریچه داکت اسپلیت استفاده می کنسم منظور ما دو محصول را تداعی می کند.اول دریچه بازدید داکت اسپلیت و دوم دریچه دهش هوای داکت اسپلیت که در جلوی قسمت دمنده دستگاه تعبیه می گردد.دریچه داکت اسپلیت بازدید از چند نوع متریال از جمله آلومینیوم،چوب،پلاستیک یا abs قابل تولید می باشد و ساختار اصلیِ آن نیز از یک فریم و یک درب تشکیل یافته است.فریم درب دریچه داکت اسپلیت بصورت ثابت می باشد اما درب دریچه داکت اسپلیت با دو حالت وزنه ای و لولایی امکان تولید و کاربرد دارد. ابعاد و سایز دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت مستقیم با ابعاد و سایز دستگاه فن‌کویل دارد. هر کدام از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی و یا وزنه‌ای با طرح های متنوع و مختلف و بنا به کاربرد تولید می‌گردند.

پس از برش قطعات فریم باید آنها را با زوایای ۴۵ درجه گوشه زنی کرد.هر یک از این زوایای ۴۵ درجه در ترکیب با یکدیگر تشکیل گوشه های گونیا در ساختاردفریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند.در قریب به اتفاق موارد باید گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای باید حالت گونیا داشته باشد،اما در مواردی معدود هم با توجه موقعیت و موانع کار می‌توان این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را به صورت ناگونیا نیز طراحی و تولید کرد. بعد از برش قطعات فریم،نوبت به اتصال آنها به هم می‌رسد.نوع اتصال به روش پرِسی و غیر جوشی است که ظاهر کار به صورت تمیز قابل رویت باشد.این روش را “نک” می نامند.بعد از اتصال قطعات فریم و تشکیل ساختار چهارگوشه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای،خزینه ها یا جای پیچ ها را بر روی ساختار بیرونی یا درونیِ آن ایجاد می نماییم. این گوشه زنی باعث تشکیل گونیای کامل در هر یک از گوشه های فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود. برای اتصال هریک از اضلاع دریچه بازدید داکت اسپلیت از یک قطعه فلزی بنام کرنر استفاده می نماییم. پس از انجام مراحل فوق برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدامات شروع می‌شود. این گوشه یا کرنرها با حالت پِرسی و بدون استفاده از جوش یا هروسیله ی دیگری که از زییاییِ رُخِ دریچه داکت اسپلیت کم کند به هم متصل می شوند.

  • در مدل صرفه موتور های استفاده شده از برق 220 ولت تغذیه می کنند و مصرف برق کمی دارند و پره های عمودی می توانند دائما حرکت کرده و هوا را به طور یکنواخت در فضا پخش کنند.
  • با توجه به امکان جااندازیِ نقطه های جوش و امکان کثیف کاریِ نمای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از هرگونه اتصال جوشی باید پرهیز گردد تا نمای کار به تمیزترین حالت قابل رویت شود.
  • نوع جنسِ رنگ کوره ای از جنس پودری استاتیک بوده و بطور عرفی برای دریچه از رنگ های سفید،کرم،قهوه ای سوخته،مشکی،طوسی و نقره ای بکار می رود.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت از دو قسمت فریم و درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ساخته گردیده است.
  • برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی از دو نوع فریمِ ۳ و ۵ سانتی استفاده می‌شود.
دریچه داکت اسپلیت ایخرید با توجه به بزرگ بودنِ درب دریچه داکت اسپلیت و نیز وزن بالای نوعِ فلزی و چوبی، میتوان نتیجه گرفت که جنسِ abs برای ساخت دریچه داکت اسپلیت انتخاب ایده آلی است. این کار باید همزمان با مراحل ساخت و قبل از رنگ کاری صورت گیرد تا مشکل یا موردی مثل خشدارشدن و… بوجود نیاید.البته خودِ قفل ها پس از رنگ بر روی بدنه ی دریچه داکت اسپلیت تعبیه می شوند تا زیباییِ خود را از دست ندهند. کدرنگ های متعارف عبارت از سفید،کرم،قهوه ای،نقره ای،طوسی و مشکی می باشد.اما محدودیتی به لحاظ انتخاب کدرنگ وجود ندارد. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بر می آید ساختار داخلی درب دارای شیارهای گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر می باشد. از جمله ویژگی های دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده آلومینیومی لولایی، این است که درب، در حال باز بودن از ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت کاملا جدا نمی شود و همواره بواسطه لولا به ساختار فریم متصل می ماند.

امروزه با فناوری های جدید و همچنین ساخت ماشین آلات نوین ساخت دریچه های بازدید داکت اسپلیت چوبی نیز وارد مرحله جدیدی شده است. از آنجایی که دریچه بازدید کویل چوبی ظاهری دکوراتیو دارد بسیار زیاد مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین ناظر و طراحان داخلی قرار گرفته است. برای ایجاد طرح های متنوع و مختلف روی دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی از دستگاه‌های پیشرفته سی ان سی استفاده می‌گردد. از این طریق می‌توان هر طرحی با هر نقشه و مدلی را روی دریچه بازدید داکت اسپلیت پیاده کرد.

مورد آخر اینکه، نحوه ی اتصال پره ها و راحت جا به جا شدن دمپر دریچه کولر نیز از نکاتی می باشد که در هنگام خرید بسیار مهم می باشد. در نقاطی که ساختار به صورت کلاف زیرکار و کاملا استاندارد و گونیا باشد بطور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. کانال کشی پلی اورتان یا کانال داکت اسپلیت پیش عایق در سالهای اخیر توانسته با رفع برخی از ایرادات کانال کشی گالوانیزه جای آن را در سیستم کانال کشی بگیرد. جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرما یا گرمای تولیدی داکت اسپلیت باید از عایق مناسب کمک گرفت. تمامی دریچههای کولر از جمله نوع چوبی، آلومینیومی و آهنی به مرور زمان در طراحی خود پیشرفت قابل توجهی را داشتهاند.

پس از ساخت فریم،نوبت به طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی می‌رسد. این درب از دو قسمت ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می‌گردد که این دریچه خطی، برای تامین هوای محفطه ای که دستگاه در آن واقع شده در نظر گرفته می‌گردد. ابعاد چهار چوبه درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر اساس بر اساس ابعاد داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استخراج می‌گردد. البته با توجه به لولایی بودنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید ضخامت لولا از ابعاد داخلیِ فریم کم شود تا درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان باز و بست به لبه های داخلی فریم گیر ننماید.. پس از مشخص شدن ابعادِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد لبه در کناره های اضلاع درب دریچه داکت اسپلیت می‌رسد. این لبه ها هم باعث استحکام درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم باعث جلوگیری از تاب خوردگیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌گردد.

د- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردارِ مختلط