دریچه خطی اسلوت RMS

دریچه خطی اسلوت RMS

لازم به ذکر است که در این وضعیت دریچه اسلات قوس دار امکان ساخت پره های داخلی و دمپر کشویی را نخواهد داشت. همچنین دریچه اسلوت قابل نصب در هر زاویه ای از کُنج نقشه داخلی می باشد. دریچه اسلات از لحاظ تعداد شیار دارای تنوع تا 10 اسلات بوده و فاصله بین هر شیار بین 2 الی 2.5 میلی‌متر است.

دریچه خطی اسلوت دریچه هوای رفت چهار گوش سقفی

خطوط ممتد و ادامه‌دار در سقف یا دیوار سبب ایجاد حالتی خاص شده و افزایش نمای بصری ساختمان را به‌دنبال دارد. دریچه اسلات یکی از پرکاربردترین قسمت‌ها در بخش انتهایی سیستم تهویه هوای محیط داخلی ساختمان بوده و معماران ساختمانی باید بر اساس معیارهای خاص از انواع مختلف آن استفاده کنند. در ادامه این مقاله به‌دنبال معرفی دریچه اسلات و کاربرد انواع آن خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به دریافت اطلاعات اختصاصی و نوین در خصوص دریچه اسلوت تا انتهای این مطلب همراه فروشگاه آنلاین دریچه اسلوت نظری باشید. دریچه خطی اسلوت می تواند برای کُنج ها (به شکل دیواری یا سقفی) با زاویه دلخواه طراحی و تولید شود. دریچه اسلوت ( دریچه اسلات ) در ساختار سیستم تهویه مطبوع، هم برای دمش کانال هوای رفت و هم برای مکش هوای برگشت، میتواند استفاده شود.

  • ذ- دریچه اسلوت را با توجه مکانِ نصب، بصورتِ یکسر بسته ، دوسر بسته و حتی دوسرباز می توان تولید نمود.
  • دریچه خطی اسلوت گزینه خوبی برای کُنج ها (به شکل دیواری یا سقفی) می باشد و با زاویه دلخواه طراحی و تولید می شود.
  • این شیارها در فواصل ۲۰ میلیمتر ( بصورت استاندارد) تا ۲۵ میلیمتر قابل تولید هستند.
  • برای مکش و انتقال دود هودهای خانگی و نیمه صنعتی و نیز جهت انتقال بخارات خانگی و صنعتی استفاده می گردد.
  • ۲- دریچه اسلوت ناگونیا در زوایای بزرگتر از نود درجه و کمتر از ۱۸۰ درجه( این نوع دریچه اسلوت در کنج دیوار و سقف های قناس قابل نصب می باشد).
  • پلنیوم باکس را می توان با عایق الاستومری و یا پلی اوتان تجهیز نمود.
تعداد خطوط یک دریچه هوای اسلوت بستگی به مورد مصرف و خواست و نیاز مشتری دارد. شکل ظاهری دریچه اسلوت به طور معمول چهار گوش و به شکل مربع یا مستطیل می باشد و ابعاد و اندازه آن متناسب با ابعاد محیط مورد استفاده تعیین می شود. در واقع می توان گفت استفاده از این دریچه‌ها به عنوان یک گزینه تزئینی در طراحی ساختمان‌های مدرن مورد توجه ویژه قرار گرفته‌است.

جهت نصب انواع دریچه هوای خطی باید ابزار مناسب اولیه را در اختیار داشته باشید. سپس با نصب قاب اصلی بر روی دیوار یا سقف وارد مرحله اتصال بین کانال و قابل خواهید شد. انجام عمل درزگیری و عایق‌کاری به‌ویژه در سیستم‌های حرارتی و برودتی دارای اهمیت بالا بوده و در صورت عدم‌تخصص کافی این فعالیت را به افراد باتجربه بسپارید. نصب مدل‌های همراه با دمپر، پلنیوم باکس و دیفیوزر نیز نیازمند تخصص مناسب بوده و در صورتی نصب مدل دریچه اسلوت خطی حتما نیازمند نصاب حرفه‌ای خواهید بود. با توجه به تنوع مدل، شیار و امکان استفاده از دمپر هوا بهتر نصب دریچه اسلات توسط افراد کارآزموده انجام گیرد.

لوورهای انتقال هوا

مدل‌های دریچه هوای خطی توانایی استفاده از پلنیوم باکس، دمپر و دیفیوزر را داشته و در عین حال سادگی به زیباتر شدن اتاق و راهرو نیز کمک خواهند نمود. با توجه به ظاهر زیبا و دکوراتیو دریچه اسلوت ، در سالهای اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است . در واقع میتوان گفت استفاده از این دریچه ها بعنوان یک گزینه دکوراتیو در طراحیهای مدرن ساختمانی، به شکلی ویژه مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی که این نوع دریچه ها را در این زمینه متمایز ساخته است تفاوت قابل توجه ساختار و ظاهر زیبای آن با دیگر انواع دریچه خطی است. با توجه به زیبایی ظاهری و کاربرد بسیار در دکوراسیون دریچه اسلوت، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

وجه تمایز این نوع دریچه‌ در این زمینه، تفاوت قابل توجه در ساختار و ظاهر زیبا با سایر انواع دریچه‌های خطی است.حداکثر ارتفاع این دریچه ها برای تهویه و محل نصب در داخل دیوار و جلوی سقف و سقف کاذب تا 5 متر می باشد. دریچه هوای خطی ساخته شده از فلز آهن به دلیل مقاومت کمتر در برابر رطوبت از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در صورتی که محل به‌کارگیری دریچه خطی در شرایط آب و هوایی خشک باشد؛ مشکلی برای این دریچه رخ نداده و حتی قیمت خرید تمام شده را نیز کاهش خواهد داد. تنظیم جریان رفت و برگشت هوا اصلی‌ترین خاصیت یک دریچه در سیستم هوارسانی ساختمان است. دریچه اسلوت با راندمان کاری فوق‌العاده بالا مشغول به تهویه مطبوع و خاص خود بوده و از طرفی با مشخصات ظاهری خود توانسته راه خود را در چشم‌انداز معماران و طراحان داخلی باز کند.

ساخت این نوع دریچه ها به شکلی است که هوا را بصورت بسیار مؤثر ، هم به صورت دمش و هم مکش به محیط وارد یا خارج می کند. مدل دریچه های هوای خطی اسلوت آر ام اس بوده و جنس آن ها غالبا آلومینیومی است. سرعت جریان هوای ایجاد شده توسط این دریچه های هوا با تعداد خطوط تنظیم و هماهنگ می شود.