آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

موتور گیرلس آسانسور وزن کمتری نسبت به موتور گیربکسی دارند، صدای کمتری دارند، راندمان بالاتری دارند، طول عمر مفید این موتورها بیشتر است، ابعاد و اندازه کوچکتری دارند، سرعت بیشتری دارند و غیره. ایراد دیگر این سیستم متغیر بودن سطح کابین با طبقات با بارهای متفاوت است چون به دلیل عدم اطلاع موتور از وزن کابین (پر یا خالی بودن آن) همیشه نیروی یکسانی به موتور وارد می‌شود. ایراد دیگر این سیستم آسیب‌هایی است که در دراز مدت به موتور به دلیل اتصال ناگهانی ولتاژ وارد و باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود.

۳. موتور آسانسور

رد پای استفاده از انواع آسانسور در تاریخچه آسانسور به وضوح قابل مشاهده است. آسانسور وسیله ای الکترومکانیکی است که برای جا به جایی افراد و بار بین طبقات مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن؛ آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیک، آسانسور مغناطیسی، آسانسور پنوماتیک، آسانسور پیچی و آسانسور روملس می باشد. درب های لولایی (دستی و نمیه اتوماتیک)این نوع درب ها به دلیل داشتن لولا مانند درب های اتاق های معمولی به درب لولایی معروف هستند.

آسانسور کششی براساس نحوه نصب سیم بکسل و سیستم تعلیق

البته گاهی ممکن است فقط شامل یک دکمه قرمز رنگ با علامت STOP باشد. T در آسانسورها به معنی تراس یا بالکن است ، هم‌چنین ممکن است در آسانسورهایی که در ایستگاه‌های قطار یا مترو وجود دارند دیده شود که در این حالت مخفف Transfer to RailWay Station و به معنای انتقال به ایستگاه قطار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دکمه در آسانسورها نیز نشان دهنده عبارت Helipad است که معرف محل نشست هلیپاد است. دکمه M یا گاهی MZ خلاصه شده کلمه Mezzanine و به معنای نیم طبقه است. نیم طبقه در واقع طبقه‌ای است که در بین دو طبقه اصلی این سایت را مرور کنید قرار گرفته است.

امروزه سیستم های جدیدی از قبیل آسانسور هوشمند، آسانسور اینترنتی و آسانسورهای سبز و سازگار با محیط زیست در صنعت آسانسور طراحی و تولید شده اند که از دانش و فناوری مدرنی برخوردارند که می تواند در آینده تحول شگرفی در این صنعت ایجاد کند. در این رابطه شرکت هیرو آسانسور با تمام توان کوشش کرده است تا از فناوری های روز جهانی در طراحی و ساخت آسانسورهای جدید استفاده کند تا بتواند نیازهای کاربران و مشتریان را با فناوری های روز و با کم ترین مشکلات برطرف کند. به گونه ای که چنین آسانسورهایی کار جابجایی را در ساختمان ها نسبت به گذشته بسیار آسان کرده است.

  • این آسانسورها را می توان با طرح‌های مختلف، در داخل و خارج از کابین تجهیز کرد بنابراین می‌توانند با طراحی و سبک فضای اطراف آن متناسب باشند.
  • کفشک آسانسور باعث کاهش سر و صدا و همچنین کاهش آلودگی صوتی به هنگام حرکت کابین و وزنه تعادل، می‌شود.
  • کلیه دستورالعمل های سرویس و نگهداری آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین نیز در جریان چگونگی انجام خدمات قرار گیرند.
  • هنگامی‌ که کابین به سمت بالا حرکت می‌کند، وزنه‌ها در قسمت زیرین و هنگامی که به سمت پایین حرکت می‌کند به سمت بالا حرکت می کنند.

آسانسور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در آسانسورهای کششی نیز بر یک سر سیم‌بکسل، کابین آسانسور و بر سر دیگر، کادر وزنه و سیم بکسل از روی فلکه موتور عبور می‌کند. لازم به ذکر است این شرکت در اکثر شهر های ایران دارای نمونه کار و نمایندگی فعال می باشد. در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جا به جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده می‌شوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را داراست. برای راه‌ اندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می‌شود.

در ایران انواع مختلف آسانسور با برندهای متفاوت موجود هستند که همانطور که عنوان شد، باید تمامی قواعد و مقررات ایمنی مربوط به آسانسور را مطابق استانداردهای ساخت آسانسور رعایت کنند. در زیر دو تا از معتبرترین و بهترین برند ها آسانسور در ایرام را معرفی خواهیم کرد. اولین آسانسور نفر بر که صرفا برای جابجایی انسان ها و افراد از آن استفاده شد در سال 1743، به فرمان لویی شانزدهم ساخته شد که با نام صندلی پرواز به شهرت رسید. جالب است بدانید در کنار آسانسور نفر بر، انواع مختلفی از آسانسور نیز ابداع شده و در صنایع مورد استفاده قرار می گرفتند.

آسانسور جدید

این نوع آسانسور از سیستم وکیوم هوا برای جابه‌جایی استفاده می‌کند. شرکت متالیفت با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید قطعات آسانسوری مانند شستی و کلید و نمایشگر مشغول به فعالیت می باشد. آیا تا کنون درباره قطع برق و مشکلات ناشی از آن فکر کرده‌اید؟ آیا تا کنون در هنگام قطع برق در آسانسور محبوس شده‌اید؟ آسانسوری را در نظر بگیرید که با ظرفیت کامل در حال حرکت می‌باشد و ناگهان به دلیل قطع .. این دکمه که یک نشان زنگوله است علامت زنگ خطر است و در مواردی که در آسانسور گیر افتاده‌ایم به کار می‌آید. البته در مواقعی که برق ساختمان رفته است احتمال کار کردن این دکمه کم است، اما باز هم بهتر است ان را امتحان کنیم. برای تعمیر و نگهداری آسانسور از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.